Monday 12 March 2012

Tort Ioana


Ingrediente pentru tort diametru 24cm
 >> blat:
  • 5 oua
  • 150g zahar
  • 120g faina
  • 30g cacao
>> crema de iaurt si cirese:
  • 250g iaurt Cremoso
  • 1 borcan de compot de cirese (eu folosesc de la Raureni)
  • sucul de la o portocala
  • miere de salcam dupa gust
  • 150ml frisca
  • 1 plic gelatina maruntita
>> crema de iaurt si fructe exotice:
  •  250g iaurt Cremoso
  • 1 conserva de fructe exotice din compot (eu folosesc de la Dole)
  • sucul de la o portocala
  • o banana
  • miere de salcam dupa gust
  • 150ml frisca
  • 1 plic gelatina maruntita
 Pentru blat, ouale la temperatura camerei se bat foarte bine cu un praf de sare, se adauga zaharul si dupa aproximativ 10-15min de mixat se adauga faina. Compozitia am asezat-o intr-o forma rotunda tapetata cu hartie de copt iar peretii i-am uns cu ulei si pudrat cu faina. Aluatul se puna la cuptoul preincalzit la 175 grade pentru aproximativ 25min. Dupa aceea se lasa la racit pana se pregateste crema. Eu de obicei fac blatul cu o zi inainte, doua zi il taiem in 3 felii pe orizontala.

Pentru crema, procedam la fel la ambele: iaurtul il amestecam cu mierea, sucul de la portocala, frisca batuta, fructele mixate la blender si gelatina preparata conform instructiunilor de pe ambalaj. Pastrati separat sucul de compot pentru a fi folosit la insiroparea blatului.

Forma in care am copt blatul o tapetam cu folie alimentara, punem o felie din blat, insiropam cu sucul de la compotul de cirese aromatizat cu esenta de vanilie, apoi turnam compozitia din crema 1 cu cirese.  Eu crema 2 am impartit-o in 2 inainte de adauga banana dar dupa ce am adaugat gelatina, in prima jumatate am adaugat banana mixata iar in a doua coaja de portocala confiata.

Peste crema de iaurt si cirese, am pus a doua felie de blat insiropata cu compotul de fructe exotice aromatizat cu esenta de vanilie, am adaugat crema de iaurt, fructe exotice si banana, apoi a treia felie de blat insiropata cu restul de sirop, crema de iaurt, fructe exotice si coaja de portocala confiata.

Se lasa la rece pana a doua zi, eu insa am observat ca e mult mai bun dupa 48h de stat la rece. Se orneaza dupa preferinta, eu am asezat coaja de portocala confiata si cateva cirese din compot.
Este la fel de bun chiar si dupa o saptamana tinut la frigider, confirmat de membrii familiei *_*
Pofta buna!

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu