Friday 10 February 2012

Tort Ana-Maria

In ultimele cateva luni nu am mai avut timp sa adaug retete pas cu pas insa m-am gandit ca ar util sa scriu articole despre torturile aniversare pe care le-am realizat in diferite ocazii, zile de nastere sau onomastice. Retetele sunt aproximativ aceleasi, o sa observati mici diferente pe care le voi puncta.

Voi incepe cu tortul realizat cu ocazia zilei de nastere a surorii mele.
 Modelul pentru acest tort a fost tortul realizat cu ocazia zilei de Sf Mihail si Gavril. Decorul de pe margine a fost realizat din urmatoarele ingrediente:
  • 1 albus
  • 20 g zahar pudra (cam 2 linguri)
  • 15 g unt
  • 25 g faina
Atentie ca nu are cacao pentru ca am vrut sa realizez un decor alb sau aproximativ alb pentru ca se observa ca a iesit marmorat *_* Modalitatea de realizare a ornamentului o vedeti la tortul aniversar cu mousse de visine si crema de iaurt 

Pentru blatul de piscot, am folosit galbenusul ramas de la ornament plus 3 oua, 100g zahar, 80g faina, 20g cacao si un praf de sare. Pentru detalii privind procesul de realizare, urmariti linkul de mai sus.

Blatul de pandispan este realizat in acelasi mod ca si tortul cu mousse de visine, doar ca nu am mai avut migdale si am folosit nuci macinate.

Pentru acest tort am ales 2 tipuri de creme: mousse de visine similar cu cel de la tortul aniversar cu mousse de visine si crema de iaurt cu mix de fructe exotice din compot. Pentru crema de iaurt cu fructe exotice am folosit urmatoarele ingrediente:
  • 250g iaurt gras (3% grasime)
  • 300ml frisca sau, in cazul meu, 2 plicuri de praf de frisca preparate cu lapte conform instructiunilor de pe ambalaj
  • 10g gelatina
  • 1 lingura dulceata de coji de portocale
  • 1 cutie de fructe exotice din compot (aproximativ 450g)
  • zahar pudra sau zahar invertit dupa gust
Pentru crema, am mixat la blender fructele din compot, le-am amestecat cu zaharul invertit, iaurtul, dulceata din coji de portocala si apoi frisca batuta.

Tortul l-am asamblat intr-o forma de 24cm. E bine sa stea la rece 48h pentru o insiropare corecta si pentru a obtine felii de tort cat mai frumoase. Se serveste rece sau se poate tine o jumatate de ora la temperatura camerei pentru aclimatizare ca sa il putem servi si copiilor, nu se va topi/lasa pentru ca are gelatina.

Pofta buna!

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu