Thursday 24 November 2011

Paine cu 4 tipuri de seminte

Ingrediente:

  • 250g faina 000
  • 1 lingurita de drojdie uscata (aprox 2g)
  • 140-150ml apa
  • 2 lingurite zahar
  • 1 lingurita sare
  • 2 linguri ulei
  • 1 lingurita din fiecare tip de seminte: mac, susan, in, boabe de mustar

Pentru prepararea unui aluat de paine din 750g de faina alba, eu pun 1 pliculet de drojdie uscata (7g), deoarece aluatul este unul cu putine ingrediente. Mai intai dizolvam drojdia in 100ml apa calduta cu cele 2 lingurite de zahar si turnam in mijlocul cantitatii de faina dintr-un vas. Lasam 10min la loc ferit de curent sa se umfle putin
Apoi adaugam cele 4 tipuri de seminte, inca 40ml apa calduta, sare si amestecam usor. Daca mai este nevoie mai adaugati inca 10ml de apa, la mine nu a fost nevoie dar depinde de tipul de faina.

Incepeti sa framantati adaugand treptat cele 2 linguri de ulei pana cand obtineti un aluat omogen care se dezlipeste usor de maini si de vas. Acoperim cu folie alimentara si lasam la dospit la loc ferit de curent pentru aproximativ 1h pana cand isi dubleaza volumul. Eu am lasat vasul pe calorifer in bucatarie

Dupa trecerea timpului de dospit, rasturnati aluatul pe masa unsa cu putin ulei

Dati forma dorita painii si asezati-o in tava de copt. Eu am format o paine impletita si am asezat painea intr-o forma de chec tapetata cu hartie de copt.

Lasam la dospit pentru 30min si apoi bagam painea in cuptorul preincalzit la 220 grade pentru aproximativ 30min pana cand se rumeneste frumos
Se lasa sa se raceasca si apoi se poate felia. Pofta buna!

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

No comments:

Post a Comment

Trimiteţi un comentariu