Monday 15 August 2011

Tort cu crema de iaurt si jeleu de fructe


Ingrediente pentru tort diametru 24cm:
  • 1 blat de tort preferat, eu am preparat dupa reteta de la tortul cu crema de vanilie  din 6 oua, 180g zahar, 180g faina, pentru detalii vedeti tortul cu crema de vanilie
>> pentru jeleu fructe:
  • 400g fructe preferate
  • 50g zahar
  • 2 foi gelatina
  • zeama de la o jumatate de lamaie (optional, eu am folosit pentru ca am facut jeleu de mere si nu am vrut sa se oxideze)

>> pentru crema iaurt:
  • 400g iaurt gras simplu
  • 300ml frisca lichida sau 2 plicuri praf frisca preparate cu 300ml lapte rece conform instructiunilor de pe ambalaj
  • 80g zahar pudra cu aroma vanilie
  • 10g gelatina

>> pentru sirop:
  • 350ml apa
  • zeama si coaja de la o lamaie si de la o portocala
  • esenta de vanilie
  • miere de salcam


Eu am preparat 2 torturi, unul cu diametru de 28cm cu piscoturi pe margine avand blatul de jos din pandispan simplu si blatul de la mijloc de 21cm din pandispan cu cacao. Al doilea tort este cu diametru de 21cm cu blat din pandispan cu cacao. Pandispanul simplu este cu diametrul de 24cm preparat cu 3 oua, 90g zahar, 90g faina, iar pandispanul cu cacao de 21cm este preparat cu 6 oua, 180g zahar, 120g faina si 60g cacao.Ingredientele de mai sus va sunt suficiente pentru un tort cu diametrul de 24cm.

Preparati blatul preferat si taiati-l in 2 sau 3 felii dupa preferinta sau puteti folosi un blat cumparat.


Pentru prepararea siropului, amestecati apa cu zeama si coaja de la lamaie si portocala si puneti pe foc pana la primul clocot. Lasati compozitia la racit si apoi adaugati mierea si aromatizati cu esenta de vanilie. Atentie mierea incalzita la o temperatura mai mare de 40 grade Celsius isi pierde toate proprietatile


Pentru prepararea jeleului, curatati merele de coaja si seminte, taiati-le in bucati mici, adaugati zahar si zeama de lamaie, puneti pe foc pana se topeste zaharul si apoi pasati cu ajutorul blenderului si adaugati gelatina, hidratata anterior, in compozitia calda.


Pentru crema, omogenizati bine iaurtul cu zaharul, apoi adaugati frisca batuta bine si gelatina preparata conform instructiunilor de pe ambalaj.

Sa trecem la montatului primului tort cu diametrul de 28cm, asezati inelul pe platou, insiropati piscoturile si asezati-le in picioare, apoi prima felie, insiropata cu siropul preparat anterior urmata de un strat de jeleu si un strat de crema de iaurt.


Continuati la fel cu stratul urmator. Eu pentru a doua felie a tortului am folosit blat din pandispan cu cacao

Pentru cel de al doilea tort, am pus inelul de 21cm pe platou, am imbracat peretii formei cu folie de plastic, apoi prima foaie de pandispan insiropata, urmata de jeleu de mere si crema de iaurt. Apoi a doua foaie insiropata, jeleu si crema de iaurt.



Tortul se orneaza dupa preferinta. Se serveste rece. Pofta buna!

Va ofer o felie si din tortul numarul 2 :)  Pofta buna!

Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?

Introduceti va rog adresa dvs de E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul.
Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed:http://feeds.feedburner.com/ReteteCulinareAdaptateDieteiBebelusuluiTau

Delivered by FeedBurner

2 comments:

  1. Pare un tort ideal si foarte sanatos cu exceptia zaharului care putea fi inlocuit de miere

    ReplyDelete
  2. Multumesc de vizita!
    Inlocuirea zaharului cu miere este mai sanatoasa doar in preparatele nepregatite termic, mierea incalzita la o temperatura peste 40 grade Celsius este la fel de utila ca si zaharul, isi pierde toate proprietatile terapeutice. Socrul meu este apicultor de peste 30 de ani, de la el am aceasta informatie.
    Iti multumesc pentru observatie, data viitoare voi face jeleul si crema de iaurt folosind numai miere, asa cum am facut in cazul siropului dar la blat voi folosi doar zahar din motivul mai sus mentionat.

    ReplyDelete

Trimiteţi un comentariu